18 Ağustos 2013 Pazar

BİR RESİM OLARAK - AHMET ERHAN



Bir Resim Olarak

Önceden bir tutam hüzündüm- işte nasıl bilirsen 
Ayaklarımı savurur da sonra toplardım sokaklardan evlere 
Akşam olurdu; eşiklerde durur boyası dökük kapıları aralardım 
Aklımda binlerce kitap adı ve binlerce şiirle. 

Eski püskü bir resim olarak kimliğimde taşıyorum 
Şimdi çocukluğumu 
Ceplerimde papatyaları unutmaktan sanık ellerim 
Bir ırmağın kaynağında dinelip, denize kavuşmayı 
Düşlüyorum gün boyu 
Kulaklarımda uğultusu motor seslerinin. 

Göğün saçlarımla dalaştığını bilmesem, buna bir ad verirdim 
Sofrada beni bekleyenlere ağaçları gösterirdim ya da 
Çiçekli masa örtüsüne aldanarak dönüverirdim 
O kırlara 
Vitrinlere cepleriyle bakan insanları görmesem, buna 
Bir ad verirdim 
Aklım her gün sorularla uğunmasa 
Belki de dünyayı bir anahtar deliğinden gözlemekle 
Yetinecektim 

Önceden bir tutam hüzündüm- işte nasıl bilirsen 
Ayaklarımı savurur da sonra toplardım sokaklardan evlere 
Akşam olurdu; eşiklerde durur boyası dökük kapıları aralardım 
Aklımda binlerce kitap adı ve binlerce şiirle... 

1976
Ahmet Erhan ( 1955 - 2013 )


Ankara doğumlu şair, Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı bölümünü bitirmiş, Ankara’nın özel öğretim kurumlarında Türkçe-Edebiyat öğretmenliği yapmıştı.
Adana Demirspor Genç Takımı'nda futbol oynadı. O yıllarda geçirdiği ağır sakatlık döneminde şiir yazmaya başladı. 1976’da Militan dergisinde topluca yayınlanan şiirleriyle dikkat çekti.
Hayatının büyük bir bölümünü Ankara’da geçiren Erhan, 'Ankara-İstanbul Karatreni' kitabında anlaşılabilen nedenlerle, 2001 yılında İstanbul’a yerleşti.
Bir süredir gırtlak kanseri tedavisi gören Ahmet Erhan, 2013 yılının ağustosunda öldüğünde 55 yaşındaydı.
Kitapları arasında; Alacakaranlıktaki Ülke (1981) - Behçet Necatigil Şiir Ödülü, Yaşamın Ufuk Çizgisi - Akdeniz Lirikleri (1982), Ateşi Çalmayı Deneyenler İçin (1984), Deniz, Unutma Adını! (1992) - Yunus Nadi Armağanı, Öteki Şiirler 1976-1991 (1993), Sevda Şiirleri / Zeytin Ağacı (1993), Çağdaş Yenilgiler Ansiklopedisi (1997) - Cemal Süreya Şiir Ödülü, Halil Kocagöz Şiir Ödülü, Köpek Yılları (1998), Ölüm Nedeni: Bilinmiyor (1998), Resimli 'Ahmetler' Tarihi (2001), Bugün De Ölmedim Anne - Toplu Şiirler (2001), Ankara - İstanbul Karatreni (2001), Ne Balık Ne De Kuş (2002), Kaybolmuş Bir Köpek İlanı (2003)
Şehirde Bir Yılkı Atı (2005) - Behçet Aysan Şiir Ödülü, Buz Üstünde Yürür Gibi - Seçme Şiirler (2006), Sahibinden Satılık (2008) - Melih Cevdet Anday Şiir Ödülü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder