2 Mayıs 2013 Perşembe

NİKOLA VAPTSAROV ŞİİRLERİNDEN SEÇMELER




AŞK TÜRKÜSÜ 


Bir barut fıçısı gibi çöker üstümüze
betondan bir yapı, kocaman.
Yüreklerimizde savaşın homurtusu,
İçimizde isyan, ateş ve kan.


Görürüm bu isyanı şimdi de
fabrikaların bacalarında,
gün batısındaki kızıllıkta,
dingin, mavi gökyüzünde.


Daralırken buralarda korkunç çember,
yanaş bana, gel söyleyiver,
suç mudur bu benim yaptığım:
Ayırdığım yüreğimde aşka bir yer?


Suç mudur yoksa, gel söyleyiver,
gürültülerle çalkalanırken fabrikalar,
mitralyözle taranıp biçilirken ortalık,
suç mudur "seni seviyorum" demek?


Aşkımızın dünyası çok daraldı,
ne yapalım, sevgilim, bu bir gerçek!
Bu türkücüğü bunun için yollarım sana
gözlerimde pırıl pırıl bir gelecek!


Nikola Vaptsarov( 1909 - 1942 )



KORKMAYIN ÇOCUKLAR 

Çok çalışıyoruz, 
Sabahtan akşama kadar 
Ama ekmeğimiz az, 
Ekmeğimiz yetmiyor çocuklar. 
Yüzleriniz 
Kırış kırış ağlamaktan, 
Hele gözleriniz 
Sağır dilsiz 
Kocaman kocaman 
Üzgün gözleriniz… 
Korkuyla bakarlar 
Çığlık çığlığa: 
Ekmek! 
Ekmek! 
Ekmek! 

Dinleyin miniciklerim, 
Dinleyin, yavrularım benim, 
Bugün böyle, 
Böyleymiş dün de. 
Ve ben, yemeğim olmadığından, 
Elimden başka şey gelmediğinden, 
N’apayım 
İnançla 
Besleyeceğim sizi. 

Gün gelecek 
Çekip çevireceğiz yılları, 
Koşacağız beton bir kola 
Günlerin sularını. 
Bırakmayacağız onları, değil mi? 
Gem vurup sulara 
Diyeceğiz: 
“Böyle akacaksınız!” 
Ve öyle akacaklar! 

Ekmeğimiz olacak o zaman 
Ekmeğimiz olacak! 
Gözleriniz ışıyacak sevinçten, 
Yavrucuklarım benim. 
Benim ekmeğim mi var, 
Senin de olacak, 
Senin ekmeğin mi var, 
Bütün herkesin olacak. 

Ve hayat o zaman 
Öylesine güzel olacak, 
Günümüzün küfürleri 
Çok uzaklarda kalacak. 
Şarkılar söyleyeceğiz bir ağızdan, 
Şarkılar çalışırken bile, 
Sevinçli şarkılar, 
İnsanın onuruna. 

Olur da kocarım o gün 
Gözleyeceğim 
Penceremden 
Uzak yolları, 
Gözleyeceğim dönüşünüzü 
Dinç ve gürbüz 
Ve sessizce fısıldayacağım: 
“Ah dünya ne güzel!” 

Öyle de olacak! 
Bugünse ekmeğimiz kıt. 
Annelerimizin göğüsleri 
Kuru mu kuru. 
Ağlamak yararsız. 
Ağlamak gereksiz. 
Ama derinde, korkunç 
Bir ezinç yer eden. 
Sizin “bugün”ünüz 
Yanan acıdır için için 
Ama 
Korkmayın, çocuklar, 
Yarınlar 
İçin! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder